Lämna offert för turistbroschyr
Syftet med broschyren är att informera och inspirera turisten att komma till Ljungandalen och ta del av allt det vi har att erbjuda. Den täcker såväl sommar som vinteraktiviteter. Den tar upp boende, aktiviteter, mat mm
I ditt arbete ingår:
- Grafisk formgivning (Broschyren skall följa Ljungandalens grafiska profil, framtagen 2015)
- Vi har även tagit fram strl på broschyr dock kan omslag och inlagas gr. komma att diskuteras. Dessa beslut tas av styrgruppen.
- Insamling av nytt fräscht bildmaterial från orten
- Materialinsamling i form av textmaterial mm
- Kontakt med tryckeri inför lämning och leverans
- Jobba mot en styrgrupp från Destinationen
- Jobba mot den som säljer annonserna som ska återfinnas i broschyren.
- Broschyren består av Ca 80 sidor. varav ca 21 sidor är reklam
- Deadline för broschyr 31/1
Arbetet med broschyren kräver mycket kontakt med lokala företag och vetskap om nya aktörer, därför är det en fördel om du som skickar in anbud har lokal anknytning. Skicka in en offert innehållandes alla dessa delar till info@ljungandalsvägen.se senaste den 15 november 2016.
Frågor och svar:
- Ingår även AD-jobb i benämningen ”Grafisk formgivning”, eller handlar det mer om att återanvända förra broschyrens layout?
Ja, det ingår AD-jobb. Det finns en grafisk profil att följa, men broschyren bör ha ett nytt, fräscht utseende varje år. - Hur många bilder finns i bildbanken idag? Och hur många uppskattar ni behovet till gällande nya bilder? Samt, ska ni äga rättigheterna för dessa bilder även till annat bruk än broschyren?
Idag finns ca 300 bilder. Dock vill vi ha nya fräscha bilder i den mån det går för varje broschyr. Vi äger bilderna för använding i annat också. Det är en del av arbetet att samla på oss material till bildbanken. - Har ni kontaktuppgifter till de personer/företag/föreningar som ni önskar textmaterial från/om?
Det ändras från år till år. Många finns kvar, såsom de återges i årets broschyr. Vissa försvinner och vissa tillkommer. Man bör ha kontakt med turistansvarig i kommunen för att kontrollera att ingen missas. - Är deadlinen en deadline för leverans av printoriginal eller för leverans av broschyrer från tryckeriet?
Deadlinen gäller för leverans av printoriginal. - Har vi som producent mandat att styra över val av tryckeri?
Ja, i viss mån. Vi vill gärna vara med i era tankar kring detta. Det är viktigt att det bland annat är miljövänligt. - Kan ni garantera att ni tillhandahåller en kontakt med bestämmanderätt som kan svara på diverse frågor, under produktionstiden, inom 24 timmar per mejl och/eller telefon?
Ja, det bör inte vara några problem.